Ny rabatt pågång

Igår när jag kom hem från skolan gjorde jag ett val, ett val som stod mellan att vara ute eller inne på soffan. Jag brukar ha lite ångest över att jag har så många projekt jag vill göra men jag vet inte hur jag ska hinna med alla eller var jag ska börja. Igår tog jag äntligen tag i saken, fram men spade och började gräva rabatten som jag tänkt på. En rabatt längs garagets kortsida där solrosor, sommarblommor, stockrosor och lupiner ska växa.
 
När jag höll på att gräva insåg jag att ju närmare gårdsplanen jag kom ju mer sten blev det i jorden, så efter att ha plockat bort de största stenarnan blandade jag ner kompost för att öka jordens kvalitet och kanske få mer jord när det för närvarande mest är sten. Gott om maskar var där i alla fall, nu är det tiden som får avgöra om det blir bättre jord eller inte.
 
 

Kommentera här: