Som handen i handsken

Jag tänkte dela med mig lite utav mina erfarenheter utav trädgårdshandskar, för att min personliga åsikt är att jag som odlare behöver bra trädgårdhandskar. Jag har inga problem med att få jord under naglarna eller bli smutsig, faktu med att jag ibland gärna tar av mig handskarna bara för att få känna på jorden. Men att arbeta i trädgården under alla årstider kräver ett par ordentliga handskar som tål både vatten och vind. De handskar som jag använder har hållt i två år nu utan att gå isönder, de är utav latex på undersidan och textil på ovansidan. Det är nog den bästa investeringen jag gjort och ångrar mig inte alls, dessa tål väta och smuts plus att de är rejält slitstarka. Dom är också smidigare och tunna vilket är något jag gillar eftersom jag tycker om att även med handskar kunna känna vad jag arbetar med. Nackdelen med just dessa är att de är tunna på ett sätt att det snabbt blir kallt om fingrarna. Men för alla de fördelar dessa handskar ger mig kan jag leva med ett par kalla fingrar några timmar.
 
 
 
Handskar som jag inte skulle rekommendera till just arbete i trädgårdslandet är dom klassiska tyghandskarna med knoppar på, det räcker med en regnig dag sen är handskarna genom blöta. Nej mina erfarenheter av dessa handskar är inte bra över huvudtaget, och de är inte speciellt slitsäkra heller. Tror det slutade med att jag använde handskarna när jag målade istället för i trädgårdslandet. 
 
 
 
Men det är min åsikt och mina erfarenheter, det betyder inte att mina favoriter passar för dig utav även detta är något som man själv får testa sig fram för att hitta de handskar som passar en bäst.

Kommentera här: